עם קרוב למאתיים ועשרים אלף תושבים, והמוני סטודנטים המגיעים לפקוד את ספסל הלימודים באוניברסיטה הנחשבת, התחרות בין העסקים בבאר שבע רק הולכת וגדלה. אם אתם מחזיקים בעסק מקומי מכל סוג שהוא, או שאתם מחזיקים בעסק ישראלי מחוץ לבאר שבע, אבל שנותן שירות מקומי לסטודנטים, לתושבים או למבקרים בעיר, אתם חייבים לעבוד עם מומחה קידום אתרים בבאר שבע.
מומחה מקומי פשוט ידע טוב יותר את הסודות הקטנים של העיר על עסקיה, שכונותיה, והדרך לשווק את העסק שלכם בצורה נכונה ויעילה יותר. אל תבזבזו זמן וכסף לריק, במקום זה תמקדו את המאמצים שלכם בקידום מדויק באר שבעי מקומי.
איך מתחיל התהליך?
- הכרות עם העסק – מקדם האתרים שלכם צריך להכיר הרבה מאוד אודות העסק שלכם. אתם תשוחחו ותחליפו אימיילים עם כל הפרטים ההכרחיים עבור הקידום, לצד כמובן אותם פרטים יחודיים שמקדם אתרים בבאר שבע ידע בזכות היותו מקומי בעיר. אופי העסק מול אופי קהל הלקוחות, בהתאם לסוג העסק והמיקום שלו, האווירה בו, שעות הפעילות, וכיו"ב.
- חידוד הצרכים של העסק – תתפלאו לגלות כי הרבה אנשים ניגשים לקידום האתר שלהם בלי לדעת בדיוק לאן הם מכוונים. זה ברור לכולם שהכוונה הכללית היא לקבל יותר לקוחות ויותר עבודה, אבל כדי לכוון לשורת הרווח צריך קודם כל לבנות אסטרטגיה, ואסטרטגיה בונים לפי ההכרות שביצענו עם העסק, תוך חידוד הצרכים האמיתיים שלכם.
- בניית תוכנית פעולה – המילה המובילה בשלב זה היא "אווטר", כלומר יצירת קווים לדמותו של הלקוח המושלם שלכם, זה שבטוח ירצה לקנות מכם. ברגע שמעצבים באופן מלא את הפרופיל של הלקוח הזה – איפה הוא גר, איפה הוא מחפש מידע, כמה כסף הוא מרוויח בחודש, אפילו איזה קבוצה הוא אוהד או איזה צבע הוא מעדיף, אפשר לבנות את שאר מערך הקידום שלכם בצורה חכמה – שמדברת בדיוק בשפה שהלקוח שלכם אוהב לקרוא.
איך זה נראה בצד של מקדם האתרים:
בזה אין שוני רב בין קידום אתרים בבאר שבע או בתל אביב – יש צורך לבצע מחקר מקיף על מונחי הקידום הרלוונטיים לפי העסק שלכם, המיקום, ובעיקר האווטר (זוכרים? דמותו של הלקוח המושלם שתמיד ירצה לקנות מכם..). ברגע שמזהים את מונחי הקידום הרלוונטיים, יש לסנן אותם ולבחור מתוכם את המונחים שבהם כדאי להתמקד – כי אי אפשר לירות לכל הכיוונים – זה בזבוז משאבים מיותר.
כאן נכנסים לפעולה כלים רבים של קידום, וזה כבר אספקטים מקצועיים של מקדם האתר שלכם. דוגמא לכך היא התחלתו של תהליך יפה של בניית מערך קישורים בריא ורחב. מקדם האתרים דואג שבאתרים אחרים, לא שלכם, יהיו קישורים שמצביעים על האתר שלכם ואומרים – "זה האתר הנכון!". כך, בין היתר, גוגל לומד שהאתר שלכם הוא הנכון, כי יותר ויותר אתרים מצביעים עליו, ואתם מתחילים לראות עלייה מתמדת והדרגתית בכמות הפניות מהאתר.